پاراگلايدر چيست ؟
 
درباره وبلاگ


تحفه ایست ناقابل برای دوستان دیار علم و آسمان
آخرین مطالب
پيوندها
  • ردیاب ماشین
  • جلوپنجره اریو
  • اریو زوتی z300
  • جلو پنجره ایکس 60

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فناوری و پرواز و آدرس paradl.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 18
بازدید کل : 8516
تعداد مطالب : 4
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 18
بازدید کل : 8516
تعداد مطالب : 4
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

فناوری و پرواز
به نام نامی عشق تو ، وطن و آزادی




 Paraglider     در لغت به معناي چتر سرنده است . اين بدان معناست كه در تئوري و در عمل اين نوع چتر بمنظور پرواز و سر خوردن بر روي الياف هوا مورد استفاده قرار مي گيرد . پاراگلايدر هاي اوليه طوري طراحي شده بودند كه به ازاي هر ۱ متر كه ارتفاع از دست مي دادند فقط مي توانستند ۴-۵ متر به اطراف حركت كرده و سر بخورند البته اين نسبت به Parachute كه فقط مي توانست پايين بيايد باز هم پيشرفت محسوب مي شد . پاراگلايدر هاي امروزي اين توانايي را دارند كه به ازاي هر ۸-۱۰ متر كه به طرفين حركت مي كنند فقط ۱ متر ارتفاع از دست داده و بدين ترتيب در مقايسه از ديد ناظر زميني در حال پرواز است و لي يك پاراشوت هميشه با سرعت ۴-۵ متر بر ثانيه در حال از دست دادن ارتفاعاستو در حقيقت به آرامي سقوط مي كند .

پاراگلایدر  :
معمولا پاراگلایدر را با چتر نجات اشتباه می گیرند در صورتی که پاراگلایدر پرنده ای فوق سبک بدون موتور است ، واژه پاراگلایدر ترکیب دو واژه است ، پارا مخفف پاراشوت ( چتر نجات ) و گلایدر هواپیمای بدون موتور است ( یعنی سٌرنده ) ، پس پاراگلایدر نوعی هواپیما از جنس و شبیه چتر نجات است . پاراگلایدر ارزانترین و راحتترین وسیله پروازی است نیروی محرکه آن وزن خلبان است ، وزن آن حدود ۵ کیلوگرم است.
شرایط و ویژگی های خلبان پاراگلایدر برای آموزش :
آموزش پاراگلایدر از ویژگی خاصی تبعیت نمی کند ، محدودیت سنی برای آموزش ندارد ، برای آموزش پاراگلایدر قد و وزن اهمیت ندارد بدلیل اینکه برای هر خلبان یک بال متناسب با وزن آن خلبان موجود است ، خانم ها در این ورزش همانند آقایان و بدون هیچگونه محدودیتی آموزش دیده و می بینند
مکان های پرواز و مدت پرواز با پاراگلایدر :
برای پرواز با پاراگلایدر نیاز به تپه یا کوهی است که از بالای آن پرواز خلبان آغاز شود و به سمت پایین و جلو سر بخورد ، به طور مثال در هوایی آرام و بدون هیچگونه عوامل بالارونده از تپه ای ۵۰۰ متری حدودا ۱۵ دقیقه میتوان با پاراگلایدر پرواز کرد . اما با کسب تجربه و مهارت کافی می توان مدتهای طولانی را با پاراگلایدر در آسمان بود. مسافت طی شده با پاراگلایدر بیش از ۵۰۰ کیلومتر طی ۸ ساعت است .
 
خطر پرواز با پاراگلایدر :
یک سوال ، آیا رانندگی با اتوموبیل یا موتور سیکلت خطرناک است؟ اگر موتور سیکلت را فردی میانسال براند از آن برای رفتن از محلی به محل دیگر استفاده می کند . در صورتی که یک جوان می تواند از همان موتور سیکلت آلت قتاله ای برای کشتن خود بسازد . پرواز برای نفس پرواز ، پرهیز از غرور بعد از اتمام دوره آموزش ، احترام به نظر و تجربه مربی و خلبانان با تجربه و ... و در نظر گرفتن این نکته که پاراگلایدر من به من قول نداده که همیشه و در همه شرایط به من پروازی لذت بخش بدهد ، خطر پرواز را به حداقل ممکن می رساند . پس بیایید امن پرواز کنیم نه پرواز ..

بهترین فصل آموزش :
در کل پاراگلایدر را در هر فصلی می توان آموزش دید ، خلبانان حرفه ای تابستان را بهترین فصل برای پرواز می دانند چون در هوای گرم با استفاده از جریانهای هوای گرم بالا رونده  میتوان ارتفاع زیادی گرفت ، رکورد ارتفاع پرواز با پاراگلایدر ۱کیلومتر بالاتر از قله اورست است !

مدت دوره آموزش پرواز با پاراگلایدر :
پاراگلایدر را می توان بین ۶ تا ۱۲ هفته  آموزش دید . آموزش از زمین مسطح شروع می شود و در صورت صلاحدید مربی و استعداد دانشجو ار تفاع تمرین پله پله افزایش خواهد یافت. در طول دوره آموزشی تجهیزات آموزشی برای دانشجو به عهده ی باشگاه آموزش دهنده است .

هزینه خرید پاراگلایدر :
شما می توانید اکیپ کامل پاراگلایدر را شخصا برای خود خریداری کنید و مراحل بعدی آموزش و کسب مهارت را با تجهیزات خود تجربه کنید . پاراگلایدر از ۴ بخش اصلی تشکیل شده است : ۱- بال ( پاراگلایدر ) ، ۲- هارنس ( صندلی ) ، ۳- چتر کمکی و ۴- هلمت ( کلاه ایمنی ) است . در حال حاضر در ایران قیمت یک اکیپ کامل پاراگلایدر خارجی بین ۳ تا ۶ میلیون تومان است.


نظرات شما عزیزان:

ghazal
ساعت23:29---7 آذر 1391
عالی بود مرسی عادله جان};-

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







شنبه 7 / 9 / 1391برچسب:, :: 21:14 ::  نويسنده : adele